luni, 28 iulie 2014

Prieteni.

De la SummerIS (Universitatea de vara pentru elevi din Iasi, editia a II-a, 2014, 17-27 iulie) am invatat multe.. in postarea pe care o veti citi acum am scris despre cum aceasta experienta a definit pentru mine notiunea de "prieten"..



Toti oamenii se lauda ca stiu ce inseamna un prieten. Dar continua sa-i numeasca "prieteni" pe cei din jurul lor, care ii critica si care contribuie la distrugerea lor interioara. De multe ori ati auzit expresia asta si deja devine cliseu "interiorul conteaza!". Dar dupa ce cineva rosteste aceasta expresie nu o mai explica. Si ramane neinteleasa pentru foarte multi oameni... Cert este ca, oricat de negativist suna, avem momente in viata, cand ramanem doar NOI. Singuri. Fara oamenii pe care i-am intalnit in viata. Dar ei sunt importanti in acele momente... intocmai fiindca ramanem singuri. Ramanem cu noi insine. Si cand esti distrus, izolat intr-o carapace din care nu ai invatat niciodata sa iesi, din care nu vezi nimic afara... nu rezisti in asemenea momente si e foarte dureros. De aceea trebuie sa te dezvolti personal pe parcursul intregii tale vieti. Pentru ca, in momente de rascruce pe care le intalnim cu totii, sa ai CU CE ramane, ci anume cu un EU interior puternic si rezistent. Nici eu nu stiam pana acum ce inseamna un prieten. Credeam ca este o eticheta pe care o punem celor din jurul nostru, doar fiindca avem lucruri in comun. Dar NU este chiar asa...

PRIETENUL ESTE UN GEN DE OM! Poti avea "prieteni" pe care ii cunosti de 10 ani si care nu au contribuit cu nimic la formarea ta ca si persoana, care au ras de tine fara sa te invete ceva si fata de care nu iti permiti nici macar sa plangi... sau in cazuri mai rele, ii numim prieteni pe "vampirii energetici", care ne fura energia pozitiva si ne fac sa ne simtim groaznic. Dar continuam sa ii numim prieteni desi nu au ce cauta in vietile noastre.

Si ii poti in schimb numi prieteni pe oamenii cu care, desi ai stat doar 10 zile, te-au invatat mai multe lucruri decat oricine, care au ajutat la formarea ta si care au facut sacrificii fara ca macar sa te cunoasca prea bine. Vorbesc bineinteles despre organizatorii si coordonatorii SummerIS 2014. Au fost cei mai frumosi oameni pe care i-am intalnit in viata mea! Ei sunt prieteni. Chiar daca nu le stiu numele complete tuturor. Chiar daca nu am facut schimb intre noi de toate experientele din vietile noastre si chiar daca nu stii din ce orase sunt toti. De ce? Pentru ca se chinuie sa fie cat mai inspirationali si motivationali, indiferent cu cine au de-a face. Pentru ca, daca te vad o data ca plangi, nu rad de tine ci te iau in brate si plang si ei. Pentru ca nu au dormit noptile, nu au avut timp sa manance ziua si desi erau obositi tot timpul aveau grija sa iti ofere un zambet cald cand treceai pe langa ei dimineata pe scarile si holurile din camin...

Sunt oameni care, cand le povestesc planurile mele de viitor imi rad in fata, ma descurajeaza, ma critica... lucruri care vin (sau mai bine zis veneau) de la oameni pe care ii numeam inainte prieteni. In schimb toti cei de la SummerIS, organizatori dar si participanti, cand iti aud visele, oricat de visator ai fi, te incurajeaza sa le duci la bun sfarsit... oamenii acestia mi-au schimbat privirea de ansamblu pe care o aveam asupra termenului "prietenie". Acesti oameni, cand vad ca nu stii sa faci ceva, dar vrei si nu indraznesti (din cauza altor oameni care te-au facut sa-ti pierzi increderea in tine) te imping de la spate, fie ca te straduiesti sa faci lucrul ala, fie ca nu.. dar nu se lasa. Vor cu orice pret sa inveti ceva de la ei. De asta imi permit sa ii numesc prieteni, din tot sufletul meu... in doar 10 zile mi-am format o a doua familie, cu oameni, pe care desi nu ii voi mai vedea prea curand sau prea des, am ras impreuna, am plans unii in bratele celorlalti, oameni de la care chiar am avut ce invata si care mi-au fost ca niste frati tot timpul cat am stat acolo la Iasi. Desi sunt inapoi acasa de doar o zi, spun cu mana pe inima ca deja mi-e dor de voi toti! Si de organizatori si de participanti si de intregul orasul... de zgomotul de tramvai care in Roman lipseste, de Sala Pasilor Pierduti dar si de Aula Magna unde am plans toti impreuna cu Andreea si Lucian la festivitatea de inchidere...


Va multumesc ca ati contribuit la formarea mea ca om, pentru diminetile grabite, pentru serile de chitara, pentru jocurile care nu ne lasau niciodata sa ne plictisim si pentru ca mi-ati oferit o vara si amintiri de neuitat! Dar mai ales... Va multumesc ca m-ati invatat ce inseamna cu adevarat un prieten!


1 comentarii:

La mine-n vocabular cuvântul „prieten” e nul. Pur si simplu OM. :)

Trimiteți un comentariu

Pentru sufletul meu...